Algemene voorwaarden

Definities

Opdrachtnemer:

De opdrachtnemer is Sylvia Stol-Torn Broers, handelend onder de naam ‘Lovebirds weddings’. Lovebirds weddings is gevestigd op Hammarskjöldpark 15, 6671 BN te Zetten en ingeschreven in het handelsregister onder KvK nummer 87652722.

Opdrachtgever:

De opdrachtgever is een persoon of een bedrijf die de opdracht aan Lovebirds weddings

verstrekt voor het organiseren van een bruiloft of ander evenement. Totdat de overeenkomst ondertekend is, wordt de opdrachtgever aanvrager genoemd.

Overeenkomst: contract waarin de opdracht tot dienstverlening is vastgelegd.

 

1. Algemeen

1.1 De voorwaarden zoals beschreven zijn van toepassing op alle aanvragen die worden gedaan bij de opdrachtnemer door de opdrachtgever. De voorwaarden zijn ook van toepassing op alle overeenkomsten die worden aangegaan met de opdrachtnemer door de opdrachtgever.

1.2 Afwijken van (een deel van) deze voorwaarden is alleen mogelijk indien schriftelijk overeengekomen door opdrachtnemer en opdrachtgever. Bij het afwijken van een deel van de voorwaarden blijven alle overige voorwaarden gehandhaafd.

 

2. Totstandkoming en inhoud van de overeenkomst

2.1 De opdrachtgever ontvangt een offerte alvorens de overeenkomst tot stand komt. De offerte heeft een geldigheidsduur van 14 dagen na dagtekening. Druk- en schrijffouten zijn voorbehouden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

2.2 Het ontvangen van een offerte verplicht de aanvrager niet tot afnemen van de aangeboden dienstverlening. Indien wordt afgezien van het aangaan van de overeenkomst, behoudt de opdrachtnemer zich het recht de tot dan gemaakte kosten voor de voorbereiding van de offerte in rekening te brengen.

2.3 De offerte is gebaseerd op het afnemen van de volledige dienstverlening zoals beschreven. Indien opdrachtgever kiest voor het afnemen van een onderdeel van de offerte, dient een nieuwe offerte aangevraagd worden. Ondertekening van de offerte geeft geen recht op het afnemen van een deel van de aangeboden dienstverlening.

2.4 De overeenkomst komt tot stand door ondertekening van de offerte door de opdrachtgever. Daarmee verbindt de opdrachtgever zich aan het afnemen van de dienstverlening zoals overeengekomen. Bij ondertekening van de overeenkomst worden de algemene voorwaarden van toepassing voor opdrachtgever en opdrachtnemer. De overeenkomst dient ten minste schriftelijk door opdrachtnemer te worden ontvangen.

 

3. Medewerking door opdrachtgever

3.1 Om de dienstverlening goed te kunnen uitvoeren, dient de opdrachtgever benodigde gegevens tijdig en volledig beschikbaar te stellen aan de opdrachtnemer. De opdrachtnemer informeert de opdrachtgever over de benodigde gegevens.

3.2 Indien benodigde gegevens niet, niet tijdig of onvolledig worden aangeleverd, is de opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor de schade en/of kosten die hieruit voortvloeien. Opdrachtnemer kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

3.3 Indien benodigd en overeengekomen tussen beide partijen wordt personele ondersteuning door de opdrachtgever ingezet. De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het inzetten van geschikte personele ondersteuning alsmede voor de kosten die hieruit voortvloeien.

3.4 Bij grote wijzigingen binnen 14 dagen voor de bruiloft is de opdrachtnemer gerechtigd extra kosten in rekening te brengen. De kosten hiervoor bedragen ten minste €150. Dit bedrag wordt vermeerderd met €75 per uur voor de extra uren die voor de werkzaamheden benodigd zijn.

3.5 Op de dag van de bruiloft dient de opdrachtgever maaltijden te verzorgen voor opdrachtnemer en eventueel ingeschakelde derden. Indien de reistijd meer dan een uur bedraagt vanaf het vestigingsadres van de opdrachtnemer, worden kosten voor een hotelovernachting in rekening gebracht. Het boeken van een hotelovernachting gaat in overleg met de opdrachtgever.

3.6 De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het tijdig betalen van facturen van leveranciers. De gevolgen alsmede kosten die voortvloeien uit het niet tijdig betalen van leveranciers, komen voor rekening van de opdrachtgever.

 

4. Uitvoering overeenkomst

4.1 De dienstverlening zoals vastgelegd in de overeenkomst wordt uitgevoerd indien aan de betalingsverplichtingen wordt voldaan. Dit houdt in dat de dienstverlening start na het ontvangen van de ondertekende offerte én een aanbetaling van 30 procent van de prijs zoals vastgelegd in de overeenkomst.

4.2 De dienstverlening tijdens de bruiloft wordt uitgevoerd indien 4 weken voor de bruiloft de volledige som voldaan is zoals vastgelegd in de overeenkomst. De opdrachtnemer behoudt zich het recht de dienstverlening stil te leggen indien niet aan de betalingsverplichting is voldaan.

4.3 Inschakelen van hulp van derden, leveranciers en andere personen of bedrijven gebeurt in overleg met de opdrachtgever. De kosten hiervoor worden rechtstreeks aan de opdrachtgever gefactureerd.

4.4 Alle door de opdrachtnemer ter beschikking gestelde materialen blijven eigendom van de opdrachtnemer. Uitzondering hierop zijn verse bloemen. Bij beschadiging of ontbreken van materialen wordt de vervangingswaarde aan de opdrachtgever in rekening gebracht.

 

5. Wijzigingen en annuleringen van de overeenkomst

5.1 Wijzigingen van de overeenkomst worden alleen gedaan na overleg met beide partijen en schriftelijke vastlegging van de afspraken. De oorspronkelijke overeenkomst blijft in stand. De schriftelijk vastgelegde gewijzigde afspraken vormen hierop een aanvulling.

5.3 De kosten die met de wijziging van de overeenkomst gepaard gaan, zullen vooraf besproken worden met de opdrachtgever.

5.4 De prijs in de overeenkomst is gebaseerd op in alle redelijkheid te verwachten dienstverlening. De opdrachtnemer behoudt zich het recht de prijs aan te passen indien factoren zich voordoen die een dergelijke invloed hebben op de prijs zonder dat dit te wijten is aan de opdrachtnemer. De opdrachtnemer is verplicht de opdrachtgever hiervan op de hoogte te stellen voordat de prijsverhoging plaatsvindt.

5.4 Annuleren van de overeenkomst door de opdrachtgever kan te allen tijde. De annulering dient schriftelijk te worden doorgegeven. De datum van ontvangst van de schriftelijke annulering is hierbij bepalend.

5.4 Bij het annuleren van de overeenkomst door de opdrachtgever worden annuleringskosten in rekening gebracht aan de opdrachtgever. De annuleringskosten worden in artikel 5.8 nader toegelicht.

5.6 Wanneer sprake is van een situatie waarbij de goede naam of belangen van de opdrachtnemer in het geding komen, behoudt de opdrachtnemer zich het recht de overeenkomst te annuleren. De opdrachtnemer kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de kosten of gevolgen hiervan.

5.7 Wanneer sprake is van een onveilige situatie voor de opdrachtnemer of een van de andere betrokken partijen, behoudt de opdrachtnemer zich het recht de overeenkomst te annuleren. De opdrachtnemer kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de kosten of gevolgen hiervan.

5.8 Bij annulering van de overeenkomst worden annuleringskosten in rekening gebracht. Bij annulering binnen 2 weken na het ondertekenen van de overeenkomst wordt 15 procent van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht, tenzij de bruiloft binnen 2 weken plaatsvindt. Bij annulering tot 8 weken voor de bruiloft wordt 70 procent van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht. Bij annulering binnen 8 tot 2 weken voor de bruiloft wordt 90 procent van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht. Bij annulering binnen 2 weken voor de bruiloft dient het volledige overeengekomen bedrag te worden voldaan.

5.9 De annuleringskosten zoals toegelicht in artikel 5.8 hebben alleen betrekking op de kosten voor de opdrachtnemer. Kosten gemaakt voor derden en leveranciers zijn hierbij buiten beschouwing gelaten en dienen door de opdrachtgever zelf voldaan te worden.

 

6. Betalingscondities

6.1 Voor uitvoering van de overeenkomst voor de organisatie van een bruiloft dient een aanbetaling van 30 procent van het overeengekomen bedrag te zijn voldaan binnen 14 dagen na ondertekening van de overeenkomst. De dienstverlening tijdens de bruiloft wordt uitgevoerd indien 4 weken voor de bruiloft de volledige som voldaan is zoals vastgelegd in de overeenkomst. De facturatie zal na de aanbetaling geschieden in 3 termijnen van achtereenvolgend 25 procent, 25 procent en 20 procent van het overeengekomen bedrag. De eindfactuur volgt binnen 4 weken na de bruiloft. Betaling moet plaatsvinden binnen 14 dagen na factuurdatum.

6.2 Reiskosten die worden gemaakt voor de dienstverlening zoals in de overeenkomst, worden in rekening gebracht op de eindfactuur. De reiskosten bedragen €0,40 per kilometer.

6.3 Overige onkosten voor de opdrachtnemer gemaakt in overleg met de opdrachtgever worden in rekening gebracht op de eindfactuur.

6.4 Op de eindfactuur worden naast reiskosten, onkosten en meerwerk ook de tussentijdse wijzigingen van de overeenkomst verwerkt.

6.5 De betaling van een trouwadviesgesprek dient voldaan te zijn binnen 14 dagen nadat het trouwadviesgesprek heeft plaatsgevonden.

6.6 In alle gevallen geldt dat wanneer geen betaling is ontvangen binnen de gestelde betalingstermijn, de opdrachtgever van rechtswege in verzuim is. Wettelijke rente en incassokosten komen vanaf dat moment voor rekening van de opdrachtgever.

 

7. Klachten

7.1 Klachten dienen schriftelijk binnen 2 weken na ontstaan te worden gemeld bij de opdrachtnemer. Klachten dienen een duidelijke beschrijving te bevatten.

7.2 Een reactie op de klacht dient binnen 4 weken na ontvangst te zijn gegeven door de opdrachtnemer. Indien de klacht gegrond is, blijft de aansprakelijkheid binnen de richtlijnen zoals beschreven in artikel 8.

7.3 Een klacht ontslaat de opdrachtgever niet van betalingsverplichtingen of de gestelde betalingstermijn.

 

8. Aansprakelijkheid

8.1 De opdrachtnemer zal de werkzaamheden uitvoeren zoals naar alle redelijkheid mag worden verwacht. Zorgvuldigheid en vakkennis worden hierbij in acht genomen.

8.2 Bij een fout ontstaan door onjuiste of onvolledige informatie van de opdrachtgever, is de opdrachtnemer niet aansprakelijk voor de ontstane schade.

8.3 Bij aantoonbare schade ontstaan door de opdrachtnemer, dat bij zorgvuldig handelen niet zou zijn ontstaan, is de opdrachtnemer slechts aansprakelijke voor de directe schade. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor de gevolgschade die is ontstaan.

8.4 Schade ontstaan door nalatigheid of handelen van leveranciers of derden valt niet onder de aansprakelijkheid van de opdrachtgever.

8.5 De opdrachtgever is verplicht een bruiloftsverzekering af te sluiten, tenzij anders is overeengekomen en dit schriftelijk is vastgelegd.

 

9. Overmacht

9.1 Opdrachtnemer is niet verplicht de dienstverlening uit te voeren zoals overeengekomen indien sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan dat de uitvoering gehinderd wordt door iets wat niet de wil of schuld is van de opdrachtnemer en niet kon worden voorzien.

9.2 Onder overmacht kan onder andere worden verstaan: terrorisme, oorlog, natuurramp, ziekte, arbeidsongeschiktheid, overlijden. De genoemde situaties zijn niet uitsluitend. Ook andere situaties dan hier beschreven kunnen als overmacht worden beschouwd.

9.3 Indien sprake is van overmacht, is de opdrachtnemer verplicht dit schriftelijk te communiceren aan de opdrachtgever. De opdrachtgever dient zo spoedig mogelijk op de hoogte te worden gesteld.

9.4 Indien sprake is van overmacht voor een periode langer dan zes weken, dan mogen beide partijen de overeenkomst ontbinden zonder verdere verplichtingen. De opdrachtnemer is in dit geval wel gerechtigd de reeds gemaakte kosten te declareren als dit een deel van de overeenkomst betreft dat reeds is afgerond.

9.5 Als de opdrachtgever een alternatieve oplossing wenst, zal de opdrachtnemer al het mogelijke doen om hierin te voorzien.

 

10. Geheimhouding

10.1 Opdrachtgever en opdrachtnemer dienen vertrouwelijk om te gaan met informatie die zij wederzijds of van een andere partij hebben verkregen. Er geldt een geheimhoudingsplicht als dit door een betrokken partij is medegedeeld of als dit logischerwijs te verwachten is.